Tuesday, December 08, 2009

Di Hari Pertunangan Adik...

29 ari bulan.....Adik ku telah mendahului ku membuat keputusan untuk bertunang (takper tak kisah pun) maka sibuk la ari tu....
semua sedara mara terdekat dtg la bertandang kt rumah...sebenarnya aku pun tak tahu yg dia nk bertunang 29 ari bulan tu....cuma yg aku tahu dia nk bertunang ajer.. tapi tak tahu bilatarikh nya.....mmm.. tapi tak per la... jodoh dia dulu..huhuhuhu...ari rayer korban tu....dia cakap nk buat ringkas ajer...aku tanya la kt dia seme brg dah blom......dia cakap dh beli dah.. tapi takder org nk gubah....dia kater nk tggu aku balik dulu.. sebab skit ajer barang2 tu nk buat....so.... mlm tu aku pun buat la skit2...lepas tu sambung ke esokkan ari nya... aku tanya mak aku... mak nk buat menu naper kek g?mak aku jawab kita buat nasi kuning,gulai ikan ayer,acar nanas, sambal belacan n ayam masak merah....mmm sedap tuu....maka menu di hari pertunangan tu adalah nasi kuning,gulai ikan ayer,acar nanas, sambal belacan n ayam masak merah.
Aku tanya la adik aku...dah solek dh tempah ker? x pun... mu solek dh la... ala buat yg ringkas2 ajer....alamak cam ner ni... aku bukan pandai sgt pun nk bersolek ni..... ala kadar ajer la dia cakap...klu cam tu ok la.....
Aku start bersolek kol 3.45... sebab janji dengan pihak lelaki nk dtg lepas asar....aku pun try la bersolek...aku solek dia nampak natural ajer la.. sebab tak lah pandai sgt kan...heheheheh.. tapikan....nampak la org bersolek mukanya....kira menjadi gak la...hahahahh...perasannn...la plak aku..aku siap solek kan adik aku t.. kira2 kol 430 la kut.. anggaran kasar la.. x ingat la sebenarnya kol braper....tunggu punya tunggu tak sampai2 lagi pihak lelaki ni....make up dh nk cair ni...
Akhirnya.... tepat jam kol 530 sampai la... rombongan pihak lelaki....ramai gak la dia org dtg.....sampai tak muat umah aku.....huhuhuh...bincang punya bincang.. pihak leaki nk adakan majlis secepat mungkin ...klu boleh thn ni jugak....mak aku cakap tak boleh la... nk tggu kakak dia dulu..... maknanya aku la tu.....hahahha....sabor yer....nanti aku menyusul kemudian.....tak lama lagi....
kkiranyathn depan la adik aku melansungkan perkahwinan nya...

oklah...aku chau dulu....

gambar xleh nk upload coz internet lembab la....

No comments: